Welkom Allemaal

24 augustus 2014 - Masaken Al Mohandesin, Egypte

Lieve Allemaal,

Via deze weg hopen Lotte en ik jullie enigszins op de hoogte te houden van ons avontuur en alle belevenissen!

We hebben er nu bijna 2 dagen op zitten, of is het anderhalve dag?! Het begon op schiphol, na het afscheid (een traantje hier en daar) even wat te eten gehaald en wachten om te boarden.... en wachten.... en wachten.... Ah we mogen... Gate G6.... helemaal niets, oh gate wijziging.. G2...

En weer wachten, vanwege een onweersbui kon het vliegtuig voor ons niet opstijgen, gevolg een vertraging van 1.45 uur, wat toch best veel is op 4.5 uur vliegen maar goed.

De vlucht was prima, meteen contacten opgedaan met een man van de ambassade van Egypte in Nederland.. De kans bestaat zomaar dat er van de week een uitnodiging door de bus rolt voor de bruiloft van zijn zoon uit Den Haag... Haha kleine wereld en vriendelijke mensen!

Okay, geland in Cairo.... Koffers ophalen... "Sir, Sir"? "Yes?" "Can I help you"? Bleek een mannetje van MES (school van Alex) te zijn, die was gestuurd om iedereen te helpen met bagage en de douane... Heerlijk! Echter bleek hij geen invloed te hebben om de bagage band.... Per 4 koffers rolden ze naar buiten en dat om 12 uur 's nachts... Dit ging lang duren, gelukkig al onze koffers heelhuids aangekomen in Egypte, wij blij!

Hup, iedereen door de douane heen en met zijn allen in een busje naar het hotel. Veelal Britten en uitermate vriendelijk en hartelijk (precies zoals we al hadden gehoopt). Ook allemaal collega's van Alex en in allerlei soorten en maten, jong/oud/gezinnen/stellen, leuk!

In het hotel aangekomen, bleek dat ze nog een heerlijke weddingcake voor the "newly weds" te hebben geregeld! Super, wat een leuke verrassing! Na samen even lekker hiervan te hebben gesnoept, een korte douche en hup naar bed.

In de ochtend ontbijten en naar de shopping mall, we moesten nog een paar kleine dingen hebben. Er was ons verteld dat de grootste shopping mall van het midden-oosten zich naast het hotel had gevestigd... Tja wat houdt dat in?! Talloos veel winkels in alle soorten en maten, van H&M tot Hugo Boss, McDonalds en Starbucks. Maar ook meubelwinkels, etc. etc. etc. In totaal meer dan 650 winkels en dan hebben we het nog niet eens over de talloze eettentjes en restaurants, verdwalen doe je hier zeker!

Na goed en wel 2.5 uur rond te hebben gewandeld en verdwaald te zijn, terug naar het hotel, lekker bij het zwembad gezeten en gekletst met alle nieuwe collega's. Interessant om alle verhalen te horen. In de middag hadden we afgesproken met een collega van Lotte, hij kwam ons de sleutel brengen van ons nieuwe huisje! Spannend!

Joe kwam de sleutel brengen, hartelijke kerel. Alleen het adres op de envelop was anders dan wij hadden opgekregen, slik! Tja wat doe je dan? Gelukkig had Lotte foto's op haar mobiel staan en kon Joe min of meer bevestigen dat het hetzelfde appartement zou moeten zijn. Op hoop van zegen!

In de avond hadden we een dinertje met alle nieuwe personeelsleden van MES, gezellig. Veelal Egyptische gerechtjes, in buffet vorm, tja wat mag je verwachten?! Nou het was top en gezellig!

Helaas vroeg naar bed, want Lotte moet op zondag alweer een dag draaien van 8-4. Ik zal het appartement gaan bekijken en wat kleine boodschapjes doen.

Zoals jullie zien zijn de dagen nu al goed gevuld! Als het goed is en gaat zullen we maandag naar ons appartement verhuizen (heerlijk nog een nachtje verwend worden in het hotel). Foto's van het hotel etc volgen zo spoedig mogelijk!

1. Diana:
    24 augustus 2014
    Fijn al die vriendelijke mensen, dat belooft veel goeds!
    Succes, lekker werken en ook nog genieten!
    Groeten uit Holland
  2. Manon:
    24 augustus 2014
    Ik word nu wel heel benieuwd naar jullie appartement!! :):)
    X!
  3. Hans en Gonnie Tromp:
    Joh egyptians,
    Vertraging hoort inmiddels bij Fam. Tromp we zullen er voortaan maar in berusten. Fijn om te lezen dat jullie start zo goed bevallen is. Als jullie werk ook aan jullie verwachtingen voldoet dan wordt het een geweldig jaar. Wij zijn heel benieuwd naar de school ervaringen van Lotte.
    Uiteraard willen wij ook alles weten over jullie stulpte Hopelijk is jullie woning net zo,n aangename verrassing als de aankomst in Caïro.

Wij wachten met spanning op jullie reacties.

Ps
    Is het goed dat wij deze link aan opa,oma Stokkel doorsturen?

Veel liefs,
    Gon en Hans
  4. Annemiek:
    25 augustus 2014
    Hoi lieverds,

Veel nieuwe indrukken, veel nieuwe mensen. Maar allemaal positief. Dat is een mooi begin. Nu het werk nog, maar dat zit ook vast wel snor! Spannend allemaal hoor.

Liefs en dikke kus.
  5. Merle:
    26 augustus 2014
    Mooi om te horen dat alles tot nu toe zo bevalt! Heel veel plezier en wij blijven de blog volgen!

Liefs,

Merle